lördag 31 mars 2012

Nedstämd

Kände mig duktig idag, tog mig ut på ett löppass trots motvind, snö och ett pannben som hellre ville vara kvar inne.

5 km i 6.01- tempo. Det var trötta och stumma ben, men ja gjorde det. Nöjd med det.

Kommer hem, skriver in det i dagboken på jogg.se. Får för mig att jämföra med förra året, vet ju att jag har varit slö med löpning i början av det här året, bland annat på grund av sjukdom och långresa. Men inte trodde jag att det var SÅ illa!

Ligger långt efter förra årets prestation. Ca 30 mil saknas det plus en massa alternativträning.

Då kände jag mig inte så nöjd längre. Fan, att den där förbannade latmasken ska ha så lätt för att ta över!



2 kommentarer:

  1. Jag förstår så väl dina tankar.
    Men samtidigt som man vill slå sina tidigare prestationer så tänker jag: "Hur länge klarar man av att slå sig själv"? Om man gör det 10 eller 20 år i rad kommer man inte till en punkt då man måste välja mellan:

    1. Du kommer träna dygnet runt för att kunna skrapa ihop alla mil/timmar..
    2. Du inser att du ska träna för att det är ROLIGT, inget annat.

    Bra att du kom ut. Jag med! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord! Härligt att du kom ut!

    SvaraRadera