söndag 25 mars 2012

Nu är jag igång

Att ta tag i löpningen en dag efter middag med en del vin och drinkar, var ingen lysande id'e men nu kan det ju bara bli bättre och lättare.
Min plan är att springa 30 min minst tre gånger i veckan ett par tre veckor framöver för att vänja kroppen vid löpning igen.
Så idag blev det 30.30 min och totalt 5 km. Men det var tungt och flåsigt....
Styrketräning efter passet, ingen större mängd men ändock styrketräning, plankan, sidoplanka, höftlyftning med ett ben i vädret, utfallssteg, situps. Varje del 30 sekunder och endast en repetition. Det fick räcka som en liten lätt väckning av kroppen!
Vädret idag, sol från klarblå himmel, 12 grader varmt och en lätt blåst. Skönt löpväder!

1 kommentar:

  1. Jo, det var ju bra väder... *harkel* :-)
    Jag springer imorgon istället! :-)

    SvaraRadera