fredag 23 december 2011

Fartlek med vägpinnar

Tog mig ut på en kort runda imorse, tiden är knapp så här innan jul så jag funderade medan jag sprang på hur jag skulle få ut det mesta av dagens korta pass ( tidspress).

Började med att värma upp i två kilometer, sen lite stretchning och löpskolning. Efter det två kilometer fartlek med vägpinnar, sprang snabbt 3 pinnar, joggade 3 pinnar, sprang snabbt 2 pinnar, joggade 2 pinnar, sprang snabbt 1 pinne joggade 1 pinne. Sen en till sån serie. Efter andra serien ståvila och stretch, Hjördis hojtade till lite och tyckte inte om den snabba farten. Hann med nästan tre hela omgångar. Sen
nedjoggning 1 km. Totalt blev det fem kilometer och jag kände mig nöjd efter passet!

Ingen is eller snö på cykelbanan, 7 grader varmt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar