söndag 5 september 2010

Tjejmilen!

1.06.24, jag är nöjd som bara den. Orkade springa hela milen, det var ju första gången jag sprang en mil, längsta innan idag har varit ca 9,5 km.

Det var trångt, vi ställde oss i startgrupp tre för att få ett bra tempo från början, det var vad vi trodde, ack så fel vi hade. Folk började gå efter 800 meter, det var trångt och tempot var långsamt, pendlade mellan 7,30-8,30 alltså promenadtempo, det var lite stressande när man har en tid man vill försöka springa på. Det var väldigt trångt de första fem, man fick sicksacka sig fram mellan tjejerna. Efter fem glesades det ut en aaaaning, men inte mycket, för att sen bli trångt igen 500 meter innan mål.

Eftersom jag har haft så mycket problem med benhinnorna, och inte kunnat springa så mycket som jag önskade, så var målet idag, att springa under 70 minuter, samt att springa hela rundan, och det fixade jag! Jag är superstolt över min och S, prestation!

Nästa år har vi lite erfarenhet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar