torsdag 23 september 2010

Terräng

Idag var tanken att jag skulle springa i skogen, för att få lite variation. Känningar i benhinnan ganska omgående, men efter en stund försvann det. Men det går inte att trycka på ordentligt när jag springer.

Efter ca 2,5 km stod familjen kantarell framför mig, det var så mycket svamp att det inte gick att ignorera. Så tiduret sattes på paus, kepsen fylldes med svamp, sen kom nästa problem, hur skulle jag kunna springa hem med en keps i handen, som dessutom var full av svamp? Det gick ju inte, så jag av med en tröja och knöt den runt kepsen så att det blev som en påse, som jag kunde hålla i handen och springa. Då dök nästa problem upp, jag visste inte riktigt vart jag befann mig, och så massor med avverkad skog som låg överallt, och ingen stig. Så det gick inte att springa, utan det var ett helt äventyr att ta mig ut ur skogen, och hitta ut till grusvägen. Det tog ca en kilometer, sen var jag på grusvägen och kunde börja springa igen. Men som sagt det var lite krångligt med svampen, sen var det tungt med löpningen också, kom inte in i något bra flås eller rytm. Men totalt blev det 6,1 km, varav en km var promenad, tiden var ca 57 minuter. Tempot under löpningen låg mellan 6-7minuter, något långsammare på stigarna som var trånga och fulla med rötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar