onsdag 11 augusti 2010

Hemma igen, dags att börja träna på allvar

Nu är det slut med soffpotatandet......hemma efter tre veckors semester, där jag endast sprungit två gånger, har varit alldeles för varmt at springa, eller jag kan ju skylla på det.

Nåväl imorse blev det en runda på drygt sex kilometer, enligt mätning på kartan. Vilket jag inte riktigt litar på, för då har jag sprungit i ett 6.20-tempo, vilket det inte kändes som. Men jag sprang ialla fall 41,18 minuter. Tungt som attan, men jag gjorde det! Lite känning i benhinnan under passet, samt känning av vänster fot, har en punkt som gör ont där. Vill inte bli skadad nu, det är ju snart dags för tjejmilen.

Under dagen har jag kollat runt på lite olika gpsklockor, mest på Garmins faktiskt. Lutar åt en Garmin 205 eller 305:an. Skillnaden är att med 305:an kan man använda sig av pulsmätning, vet inte om jag är intresserad av det. Har möjlighet till pulsmätning med polarklockan som jag har nu, har aldrig använt det. Båda klockorna är lika annars, även till storleken, vilket stör mig lite. Men enligt recensioner så känns den inte stor när man är ute och springer. Erfarenhet av garmins? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar