torsdag 7 februari 2013

Premiär för längdskidor

Igår slog jag till och köpte mig ett par längdskidor, har pratat om det de senaste 3 vintrarna, så nu var det dags.

Idag är jag ledig eftersom jag ska jobba helg, så vad passar väl bättre än att prova skidorna?

Skidorna preparerade jag igår med någon form av klistertejp & inget mer.

Lätt snöfall och -2 grader var det idag. Perfekt vinterväder alltså.

Det var med skakiga och osynkade rörelser jag stapplade mig framåt med skidorna. Efter 600 meter tänkte jag att neej... Det blir den här gången och aldrig mer, skidorna ska säljas på blocket!



Men efter 2 km och oändliga stopp då kondisen inte räckte till ( märks att jag har varit halvhängig senaste veckorna och att jag av den anledningen inte har orkat träna något), så började det ändå kännas liiiite bättre.

Jag har tittat på André Pops längdskidskola som har gått på TV, så det som ekade i mitt huvud var " tryck och njyt" ( med en tysk brytning) för det var så man skulle göra vid diagonalåkning.

4.5 km lyckades jag ta mig runt ( men det hade gått betydligt fortare att springa samma sträcka) och jag tänker att jag ska prova igen till helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar