söndag 5 februari 2012

Lugnt ganska långt pass

- 10 grader.... men med ordentligt med kläder, buff i ansiktet och dubbla vantar så gick det alldeles utmärkt att springa.

Jag använder dobbar som man drar på skorna, de var på idag efs det är sånt väder. Men efter ca 3 km började det skava på höger ringtå, justerade dobbarna, men efter 5 km så kändes som att skavsåret var ett faktum, det var bara att ta av de och springa utan. Tror att det är den där knappen som trycker på min tå.


Det vart lite halkigt, löpsteget något kortare och tempot lite lägre. Men det gick, men nästa vinter ska jag ha en annan lösning på skofronten.

Planen var att springa 9+1 vilket jag också gjorde. Så det blev tillslut 11.1 km på ett medeltempo på 6.36.

1 kommentar:

  1. Ser ut som exakt mina broddar (från intersport) åkte av direkt, fick så jä-la ont i tårna så det gick bara inte å springa!
    Bra jobbat!

    SvaraRadera